14 Kasım 2019 Perşembe

Turizm Rehberliği Bölümü

2131 defa okundu

Turizm Rehberliği Bölümü, Eğirdir Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu bünyesinde 2013-2018 yılları arasında Seyahat İşletmeciliği Bölümü olarak açılmış, ancak öğrenci almamıştır. İlk kez 2019-2020 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci alacak olan Turizm Rehberliği Bölümünde yabancı dil ağırlıklı ve sektör uygulamalı bir eğitim programı uygulanacaktır. 

Vizyon

Turist rehberliği programının vizyonu, profesyonel turist rehberliği alanında ulusal ve uluslararası düzeyde yüksek eğitim kalitesi ve araştırma faaliyetleri ile lider bir eğitim kurumu olmaktır.

Misyon

Turist rehberliği programının misyonu, ülkemizin tarihi, kültürel ve coğrafi değerlerini benimseyerek, yerli ve yabancı turistlere tanıtımda bulunacak, misafirlerin ziyaretleri süresince memnuniyetlerini sağlayacak, alanında uzman rehberler yetiştirmektir. Bu doğrultuda turist rehberi adaylarının yabancı turistlerle iletişim kurabilmeleri için en az bir yabancı dili öğrenmelerini ve aktif olarak kullanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Çalışma Alanları ve İstihdam Olanakları

Turizm Rehberliği Bölümünden mezun olan öğrenciler Türkiye Seyahat Acenteleri Birliğine (TURSAB) üye olan A, B ve C grubu seyahat acentecileri, tur operatörlerinde yerel ve yurtdışına yönelik tüm turlarda tur rehberi ve otel rehberi olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca öğrenciler, mezuniyet sonrasında Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşlarda, üniversitelerin turizm ile ilgili bölümlerinde akademisyen ve diğer turizm işletmelerinde çeşitli ara kademe ve yönetim kademelerinde çalışabilirler.

Akademik Kadro

Prof. Dr. Mahmut DEMİR

Doç. Dr. Şirvan Şen DEMİR (2547-40a, SDÜ)

Doç. Dr. Gülay BULGAN (2547-40a, SDÜ)

Dr. Öğr. Üyesi Fatma Doğanay ERGEN

Dr. Öğr. Üyesi Remziye EKİCİ

Dr. Öğr. Üyesi Ali DALGIÇ

Öğr. Gör. Bedia Ümmü GAFAR (İngilizce)

Öğr. Gör. Zeynep BÜYÜKDERE (Almanca)

Öğr. Gör. Gültekin BABANLI (Rusça)

 

...................................................................................

Bizi takip edin 

     

...................................................................................